Erdély - 2024

1. nap: első megállónkat Nagyváradon ejtettük meg, ahol megnéztük a Püspöki palotát és a Római katolikus székesegyházat, majd utunkat folytatva megálltunk Kolozsváron, ahol Mátyás király szülőházát, a Szent Mihály templomot és a Mátyás szobrot tekintettük meg. Parajd településén foglaltuk el a szálláshelyünket.

2. nap: Reggeli után elindultunk a Gyilkos-tó irányába. Útközben tanulói előadások keretében hallgattunk tényeket és legendákat a tó keletkezéséről, földrajzi adatairól, növény- és állatvilágáról. Sétáltunk a Békás-szorosban, a Békás-patak mentén. Székelyudvarhelyen megtekintettük a Backamadarasi Kis Gergely Református Kollégiumot, majd megkoszorúztuk és tiszteletünket tettük Benedek Elek szobra előtt. Este népdalokat tanultunk, útinaplókat töltöttünk ki, napi élményekről tartottunk beszámolót

3. nap: Csíkszeredán megcsodáltuk a Mikó várat, megemlékeztünk Gábor Áronról, majd Petőfi szobrának koszorúzása következett. Csíksomlyón, a sokak által közkedvelt kegytemplomot és kegyhelyet csodáltuk meg. Bórvizet kóstoltunk az ásványvíz forrásnál, a „Barátok feredőjénél”. Este a szálláson kvízjátékokkal töltöttük el az időt. Hol jártunk, mit láttunk? Élménybeszámolókkal és az útinaplók kitöltésével zártuk a napot.

4. nap: Délelőtt a világhírű parajdi sóbánya ideglenes bezárása miatt más program után kellett kutatnunk.  A Sószorost, a sósziklákat, mint turisztikai látványosságot csodálhattuk meg, sajnos messziről, mert a bányában folyó munkálatok miatt, arra a területre sem engedték be a csoport. Folytatva kirándulásunkat, Farkaslakán megemlékeztünk Tamási Áronról. Az Ábel trilógia felelevenítése után Székelykeresztúr és Fehéregyháza felé indultunk. Székelykeresztúron látogatást tettünk a Gyárfás kúriánál, ahol Petőfi utolsó éjszakáját töltötte. Fehéregyházán először az Ispán kútnál emlékeztünk meg róla, majd felkerestük a ’48-as szabadságharc hőseinek emlékművét, koszorúzás, majd a Petőfi múzeum következett. Segesváron megtekintettük a várat, illetve annak legfontosabb nevezetességeit, amit egy térképes játék segítségével fedeztünk fel. Hazafelé a Kis-Küküllő mentén haladtunk tovább, majd Szovátán álltunk meg. A Medve-tó legendájának ismertetése után a fürdőhely sós tavának keletkezését olvastuk fel, különös tekintettel a víz összetételére és világhírű gyógyhatására fókuszálva. Este a szálláshelyen népdalokkal és útinaplók kitöltésével zártuk a napot.

5. nap útban hazafelé Marosvásárhelyen, a Kultúrpalotában tettünk látogatást, majd gyalog sétáltunk a Középkori várhoz. A Bolyaiak szobrának és a Bolyai líceum meglátogatásával ért véget az Erdélyi kalandozásunk. Innen utunk Pécelre vezetett.